Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Kan vi lita på våra kommunala tjänstemän ?

Av tommy norum - 29 april 2013 14:45


 Olle Andersson ansvarig tjänsteman för kommunens intresse i Måkeberg ger här en kommentar till mitt inlägg som var publicerat den 28 Mars.




Olle Andersson

Måndag 29 april 08:23

Tommy Norum, hörde av en arbetskollega att du inte litade på mig - då är det i så fall ömsesidigt !!!
Varför väljer du hela tiden att föra läsarna av din blogg bakom ljuset. Nu senast har du redovisat uppgifter om Måkeberg som är fullständigt osanna och orelevanta. Du har t.o.m lyckats ta fram en gammal karta från arkitekttävlingen som inte tillhörde det vinnande förslaget utan förkastades. Med denna karta försöker du tydligen ge sken av att projektet är anorlunda än vad som beslutats.
Men din uppgift verkar ju inte vara att ge åmålsbor sanningsenlig information trots att du påstår detta - skärpning herr Norrum

 
Svar till Olle Andersson
 
Det första man borde ta till sig som tjänsteman är att innan man svarar på ett inlägg i bloggen göra sig besväret att läsa den ordentligt och med utgångspunkt från den ge en förklaring. Att jag i mitt inlägg ställer en del frågor med anledning av den nya småbåtshamnens etablering vid Lakeskär är bara med utgångspunkt från den erfarenhet jag har av hur man skött informationen tidigare i beslut som berör oss kommunmedborgare. De var inte för så länge sedan hela utrednings kostnaden  för den nya småbåtshamnen hamnade på småbåtsägarnas båtplatser utan att någon reagerade, där konterade man också gästhamnens investeringar medan intäkterna gick till  turistorganisationen. Ställer man frågor kring projektet så förväntar man också man skall få ett svar av den tjänsteman som är ansvarig för projektet och inte bli anklagelser för att ljuga eller att inte ge sanningsenlig information. Jag har inte påstått en enda sak i mitt inlägg att så är det, eller så kommer det att bli, utan ställer frågor med utgångspunkt från tänkta scenario runt Lakeskärs projektet.

En offentlig ursäkt vore nog på plats av den ansvarige  Olle Andersson när han utan fog anklagar mig för att ljuga och inte är att lita på i mina skriverier.    
 
Här nedan har ni det inlägg som Olle Andersson anser mig komma med osanningar i och som gör att han kommer med anklagelser för jag hela tiden för mina läsare bakom ljuset i mitt bloggskrivande.                          
               
 
 

 
 
Ingen bild

Åke Olsson

29 april 2013 15:49

Till Olle Andersson.Oavsett hur du tycker om Tommy Norum som person,så känns det mera av intresse att få höra dina svar på ett antal frågor,ställda av den "opålitlige".Jag är stadig läsare av denna blogg och upplever många frågeställningar högst relevanta,men tyvärr saknas svaren från tjänstemän och våra styrande politiker.

 
Ingen bild

A. Johansson

29 april 2013 18:18

Olle Andersson anser tydligen att anfall är bästa försvar. Om nu Norum kommer med osanningar i sina inlägg som Olle Andersson skriver så borde han väl redovisa och bevisa dessa påståenden.

 
Ingen bild

bloggläsare

29 april 2013 20:48

Upp till bevis nu Olle Andersson så får vi bloggläsare se vem som ljuger.

 
Ingen bild

undrande medborgare

29 april 2013 23:48

Vårt nya visionsmål i kommunen beskrivs som äkta, omtänksamma, och aktiva. Vi skall vara öppna och trovärdiga. Det verkar som om Olle Andersson inte läst på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tommy norum - 6 juli 2023 10:38

                 Lite reklam för min yngsta dotters måleri. Har utställning i Vaxholm i sommar. Hon är en konstnär som blandar friskt med motiven i sina målningar från sin ateljé i Åkersberga. Blandar egna och beställda motiv. Populariteten öv...

Av tommy norum - 11 april 2023 14:01

<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...

Av tommy norum - 9 april 2023 10:12

  Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...

Av tommy norum - 8 februari 2023 13:45


      Man slutar aldrig att förvånas över våra politikers totala oförmåga att kunna analysera konsekvenserna av sin naiva flyktingpolitik som bedrivits i det här landet. Skolan som man allt sedan den stora invandrarvågen på 2000 talet har k...

Av tommy norum - 4 februari 2023 14:25


    Frågan är väl om inte släpat in en varg i fårakläder när man valde in : Muharrem Demirok som Centers partiledare.   Et gäng partimedlemmar från Linköping öppnade sig och berättade vad de egentligen tycker om sin ga...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards