Direktlänk till inlägg 15 februari 2016

SD:s UPPGÅNG BRUTEN ELLER ?

Av tommy norum - 15 februari 2016 07:00






Det är många som nu pustar ut och utbrister äntligen så har Sverigedemokraterna uppgång brutits. Moderaterna Batra knäckte koden skriver SvD och hänvisar till dagens Sifo mätning. Det var närmandet till Sverigedemokraternas lösning på invandringspolitiken som lockade tillbaka moderata väljare från SD till M säger analytikerna. Däremot så behåller SD de väljare som kommit från Socialdemokraterna.

 


Det vi kan säga är väl att man skall nog inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten (ett klassiker citat från bondeförbundets ledare Hedlund på sin tid). För en vecka sedan så var Sverigedemokraterna största parti i en annan opinionsundersökning, större än både S och M. Så man skall nog inte andas ut ännu.

 


Med dagens resultat så fastställer ändå Sverigedemokraterna sin ställning som vågmästare om det vore val nu. Så när nu DÖ är begravd så blir det ingen lätt uppgift i det parlamentariska läget som skulle uppstå att regera utan att ha samtal med Sverigedemokraterna i fortsättningen. Så om Alliansen vill ta över och föra en borglig politik värt namnet så lär man nog vilken man vill eller inte börja samtala med Sverigedemokraterna.

 

För jag tror nog inte att någon av blocken kan räkna med majoritet i Riksdagen när vi ser hur strömningarna går i opinionsmätningarna.. Vi får väl se om man föredrar skyttegravskrig som ställt till sånt kaos i samhället där Sunt förnuft har ersätts med rädslan att inte närma sig SD:s invandrarpolitik i det längsta där det som var främlingsfientligt helt plötsligt blev okay bara det kom från rätt partier. Frågan om det inte är rena rama lekstugan man håller på med i riksdagshuset.

  

Många av väljarna har nog tröttnat på när politikerna mer beter sig som barnungar i en sandlåda än de stadsmän som medborgarna förväntar sig de skall uppträda som för att lösa Sveriges problem i framtiden där alla får en chans att påverka riktningen på politiken..        


tn



 
 
Ingen bild

Dag Blomqvist

15 februari 2016 09:42

Nu är det inte SIFOs mätningar som har varit bäst förankrade i verkligheten. Därför är det institutet inte tillförlitligt.

Och sen misstänker jag att SIFOs siffror är ett politiskt beställningsverk. Vilket som, det finns andra mätinstitut som får fram andra siffror. Därför måste man se tiden an och invänta valresultatet för att kunna se vilket parti som är störst.

Sen om nu Moderaterna vinner terräng för att de pratar i Sverigedemokratiska termer hjälper ju dem föga när de ändå inte fullföljer i gärning och sina beslut det man i ord pladdrat om. Därför tror jag att i långa loppet kommer Sverigedemokraterna att vinna mest förtroende. De håller då vad de lovat och backar inte på det.

Så vi får fortsätta att jobba på och se hur det går 2018.

.

 
Ingen bild

Kim

15 februari 2016 18:53

Jag är trött på alla dessa partier.. Jag kommer nog rösta SD till riksdagen. Troligtvis går min röst i kommunvalet till NMR (Nordiska motståndsrörelsen) Om nu NMR visar sig värdiga och ställer upp.

 
Ingen bild

Dag Blomqvist

16 februari 2016 23:10

Men Kim, varför inte rösta på SD även i kommunalvalet, om du nu vill rösta på dem i Riksdagsvalet?

Och varför inte, när du ändå är på G, gå med i SD och bli med i den lokala gruppen och börja jobba politiskt? Du behövs!

.

 
inget kan

inget kan

17 februari 2016 18:03

svergies svetsloppa har utallat sig om Hultkvist bodstad att det är löjligt det kan det vara om man har 100,tusen i månaden

http://url

 
Ingen bild

kim

23 februari 2016 10:45

Dag, för efter ha pratat med repensentanter ifrån NMR så fick jag ett väldigt seriöst intryck. Trots att jag inte håller med dom till 100% så kan jag icke neka till att dom är seriösa med sin sak. Dom har tex nattvandrat i Åmål och skyddat ungdomar ifrån slagsmål med asylsökande. SD har jag inte riktigt samma intryck eller förtroende för på kommunal nivå. Kollar man tex på avdelningen i Säffle så liknar dom mer sossar än sd,are tyvärr. Men tanken att gå med sd här i kommunen har slagit mig, men just nu lutar det mer till NMR då jag går efter handling mer än vad jag gör med ord. Men mitt beslut är absolut inte tagit ännu. Så jag väntar på att få se vad sd här i Åmål kommer att göra för att få åmål till en bättre stad!

 
Ingen bild

Dag Blomqvist

23 februari 2016 22:24

Jag vill gärna fortsätta konversationen med dig om SD och vad vi tillsammans bör göra för att få Åmål till en bättre stad. Så mejla mig gärna på följande mejladress: daqblomqvist@telia.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tommy norum - 6 juli 2023 10:38

                 Lite reklam för min yngsta dotters måleri. Har utställning i Vaxholm i sommar. Hon är en konstnär som blandar friskt med motiven i sina målningar från sin ateljé i Åkersberga. Blandar egna och beställda motiv. Populariteten öv...

Av tommy norum - 11 april 2023 14:01

<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...

Av tommy norum - 9 april 2023 10:12

  Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...

Av tommy norum - 8 februari 2023 13:45


      Man slutar aldrig att förvånas över våra politikers totala oförmåga att kunna analysera konsekvenserna av sin naiva flyktingpolitik som bedrivits i det här landet. Skolan som man allt sedan den stora invandrarvågen på 2000 talet har k...

Av tommy norum - 4 februari 2023 14:25


    Frågan är väl om inte släpat in en varg i fårakläder när man valde in : Muharrem Demirok som Centers partiledare.   Et gäng partimedlemmar från Linköping öppnade sig och berättade vad de egentligen tycker om sin ga...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards